Datensatz

Influence of the road profile accuracy on the performance of disturbance compensation in active suspension systems

This dataset contains the results of simulations of linear and non-linear quarter vehicle models with an active suspension system travelling on different road profiles. Three different disturbance feedforward controls were used to control the active suspension, assuming the road profile is known in advance. However, instead of the real profiles, falsified profiles were input to the disturbance feedforward controllers to simulate various inaccuracies.

Distributionen

Offenheit der Lizenz:
Freie Nutzung
Nutzungsbedingungen:
Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen (CC-BY-SA)
Letzte Änderung:
02.05.2024
Veröffentlichungsdatum:
-
Datenbereitsteller:
open bydata
Veröffentlichende Stelle:
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München
Kategorien:
Wissenschaft und Technologie Wissenschaft und Technologie
Zeitraum:
-
Raumbezug:
-
Schlagwörter:
active-suspensions
disturbance-feedforward-control
quarter-vehicle
ride-comfort
ride-safety
road-profile-accuracy

Diesen Datensatz kommentieren

Neueste Kommentare

Es sind noch keine Kommentare zu diesem Metadatensatz vorhanden. Schreiben Sie den ersten.